img

Brand Strategy Intern

Xolve Branding

Tính lương: Gross - Net
Thời gian làm việc: Thứ 2 - Thứ 6
Hạn nộp hồ sơ: 03/02/2023
Số ứng viên nộp hồ sơ: 0
Thông tin công việc

Quyền lợi

  • Đào tạo

Mô tả công việc

1. Trách nhiệm công việc
  • Support Brand Strategy team on custom branding and market research studies, including but not limited to brand audit, competitive analysis, business model development, market segmentation, journey touchpoint mapping  and brand strategy brainstorming. 
2. Nội dung công việc

 

  • Many projects are a combination of primary research (both qualitative and quantitative methods) and secondary research practices. 
  • Support various steps of a project including but not limited to: questionnaire writing, survey design, interviewee recruitment and evaluation, link checking, research set-up, collecting and analyzing data, data table proofing and report generation. 
  • Research and report emerging behaviors, technologies, psychological shifting and prospective companies that bring crucial impacts to the branding orientation of our clients' businesses.
  • Stay engrossed in and utilize cultural trends, entertainment, emerging tech, and media trends and innovations to inform branding insights. 
  • Support research current or past brand assets of clients’ businesses, ranging from positioning, verbal and visual identities, channel strategy to customer experience, in order to determine brand sentiment, brand health and recommend improving actions. 
  • Career training opportunities where interns will learn about various research-oriented tasks and processes. Interns will also get the opportunity to learn or collaborate work with various lines within and related to the brand strategy department, including content, social media and account services. 

Yêu cầu ứng viên

1. Thái độ / Tính cách
  • Creative and critical thinker who can think outside of the box.
  • Showcasing sufficient levels of both teamwork and individual performance.
2. Kỹ năng

 

  • Passion for research, data analysis, consumer insights studies and flexibility to work on branding strategy projects with strict timelines.
  • Strong communicator who has excellent written and verbal communication skills.
  • Strong PowerPoint and Excel skills, certain capability in data visualization is a plus.
  • Highly organized with good attention to detail and time management.
3. Kiến thức chuyên môn
  • Last-year student or fresh-graduate major in Marketing, BA, Management, Communication or relevant field.
  • Having relevant coursework or practical experiences in quantitative or qualitative research, marketing studies, consumer insights and research, and/or business strategy. 

Thông tin bổ sung

  • Full-time Intern period:  6 months (Monday - Friday)

Xolve Branding

  • Năm thành lập:Đang cập nhật...
  • Quy mô:10 - 50 nhân sự
  • Địa chỉ làm việc:Centec Tower, 72 Nguyen Thi Minh Khai, District 3, HCMC Quận 3 Hồ Chí Minh
Xem thêm...

Việc làm tương tự

img-jobs

THU MUA PHẾ LIỆU TRUNG Ý

1 tháng trước
img-jobs

CÔNG TY TNHH INTERSPACE VIỆT NAM

Quận Phú Nhuận Hồ Chí Minh
1 tháng trước
img-jobs

CÔNG TY CỔ PHẦN WESTA GROUP

1 tháng trước
img-jobs

CÔNG TY CỔ PHẦN WESTA GROUP

1 tháng trước
img-jobs

CÔNG TY TNHH ĐẦU TƯ VÀ MAY MẶC TNANO

Quận Gò Vấp Hồ Chí Minh
1 tháng trước

Thông tin tuyển dụng

  • Ngày đăng:01/02/2023
  • Hình thức làm việc:Thực tập sinh
  • Kinh nghiệm:Không yêu cầu
  • Cấp bậc:Nhân viên
  • Giới tính:Tất cả
  • Thời gian thử việc:2 tháng
  • % lương thử việc:85%
  • Lĩnh vực hoạt động:
Gọi cho tôi 0246.328.9326